Представлення творчого автопортрета вчителя – словесника
Представлення творчого автопортрета вчителя – словесника
Заговори, щоб світ тебе побачив,
Заговори, щоб світ тебе почув,
Щоб людям стало легше жити,
Від того, що ти жив і був
Учителем!
Анатолій Вихрущ
Творчий автопортрет на практичному занятті учитель-словесник складає за таблицею «Основні якості творчого вчителя (на основі аналізу наукової літератури», або укладає есе про себе, про власні творчі здобутки
Якості творчого вчителя |
Тлумачення поняття «Якості творчого вчителя» |
|
Особистісні |
Креативність |
Вид або тип мислення, що характеризується створенням суб’єтивно нового продукту й новоутвореннями у власне пізнавальній діяльності на шляху його створення |
|
Уява |
Перетворення існуючого досвіду на основі минулого та створення відповідно до цього нових образів, які є одночасно творчою діяльністю і праобразами для неї |
|
Інтуїція |
Здатність людини приймати ефективні рішення в умовах, коли мінімально необхідна інформація щодо завдання, що вирішується відсутня або зовнішні обставини унеможливлюють послідовний раціональний аналіз усіх «за» і «проти» |
|
Творча активність |
Інтегративна характеристика, в якій відображені нові глибокі утворення у структурі особистості (творчі потреби, мотиви, вимоги) та знаходять своє вираження якісні зміни в діяльності, що стає більш цілеспрямованою і продуктивною |
|
Винахідливість |
Здатність людини швидко і продумано знаходити вихід із нестандартних ситуацій. |
Професійні |
Професійна мобільність |
Інтегративна якість особистості, що дозволяє їй бути соціально активною, конкурентноздатною, професійно компетентною, здатною до саморозвитку й модернізації власної діяльності |
|
Педагогічна майстерність |
Комплекс якостей особистості, що забезпечує самоорганізацію високого рівня професійної діяльності. |
|
Готовність до інноваційної діяльності |
Особливий особистісний стан, що передбачає наявність у педагога мотиваційно - ціннісного ставлення до професійної діяльності, володіння ефетивними способами й засобами досягнення педагогічних цілей, здатності до творчості і рефлексії. |