Навчальні предмети художньо-естетичного циклу "Мистецтво"
Рекомендації
щодо проведення уроків предметів художньо-естетичного циклу
в умовах дистанційного навчання
Всеукраїнська школа онлайн — це платформа для дистанційного та змішаного навчання учнів 5-11 класів та методичної підтримки вчителів.
Мета Всеукраїнської школи онлайн — забезпечити кожному українському учневі та вчителю рівний, вільний і безоплатний доступ до якісного навчального контенту.
Платформа містить відеоуроки, тести та матеріали для самостійної роботи з 18 основних предметів.
Мистецтво
Автори курсу: мистецтвознавиця Ольга Новікова, композитор Олексій Шмурак, вчителька мистецтва та візуальної культури, мистецтвознавиця Галина Глеба, викладач музики, співак, науковець Дмитро Полячок, вчитель Мистецтва, актор театру та кіно Ярослав Лисенко,
5 клас
Курс з мистецтва у 5 класі включає
теми з образотворчого, музичного та театрального та циркового мистецтва. На цьому курсі ви дізнаєтесь про те, що таке живопис, які види живопису існують, які матеріали застосовують художники, з чого складаються фарби.
На уроках з музики вам розкажуть про історію оркестру, його види та групи інструментів симфонічного оркестру, а також про взаємодію музики з літературою і цирковою виставою.
Урок зі скульптури допоможе розібратись у тому, що таке скульптура, які бувають її види, як працювати з пластичними матеріалами.
На уроці з театру ви познайомитесь з його історією та видами, дізнаєтесь про витоки сценічного мистецтва, про особливості лялькового, музичного театрів та балету.
Урок з образотворчого мистецтва в театрі розкриє специфіку оформлення театральної вистави. Ви дізнаєтесь, що театр починається з театральної афіші, яка інформує та заохочує глядачів відвідати виставу.
Програма
Розділ: ВИДИ МИСТЕЦТВА. Тема 1. Народне і професійне мистецтво
Розділ: ВИДИ МИСТЕЦТВА. Тема 2. Взаємодія і синтез мистецтв
Розділ: ВИДИ МИСТЕЦТВА. Тема 2. Взаємодія і синтез мистецтв (продовження)
6 клас
Онлайн-курс із мистецтва для 6 класу.
Програма
Розділ: ЖАНРИ МИСТЕЦТВА. Тема 1. Образ людини у мистецьких жанрах
-
Побутовий жанр. Композиція в образотворчому мистецтві:
-
Музично-театральні жанри: оперета, мюзикл
-
Свято в побуті. Цирк
Розділ: ЖАНРИ МИСТЕЦТВА. Тема 2. Образи природи в мистецьких жанрах
Розділ: ЖАНРИ МИСТЕЦТВА. Тема 2. Образи природи в мистецьких жанрах (продовження)
7 клас
Курс мистецтва в 7 класі включає уроки з музики, архітектури і дизайну. Він розкриває теми синтезу музичних і візуальних мистецтв, релігійного мистецтва в архітектурі і музиці, джаз і дизайн – графічний, промисловий та інші види.
Програма
Розділ: ДІАЛОГ ТРАДИЦІЙ І НОВАТОРСТВА. Тема 1. Мистецтво у нашому житті
-
Синтез музичного і візуальних мистецтв
-
Культова архітектура різних регіонів світу
-
Музика в храмі
Розділ: ДІАЛОГ ТРАДИЦІЙ І НОВАТОРСТВА. Тема 2. Новітні мистецькі явища, дизайн
-
Дизайн та його види
-
Джаз
-
Графічний дизайн
-
Джаз і класична музика
-
Промисловий дизайн
Розділ: ДІАЛОГ ТРАДИЦІЙ І НОВАТОРСТВА. Тема 2. Новітні мистецькі явища, дизайн (продовження)
-
Рок-музика
-
Дизайн одягу, іграшок і сувенірів
-
Рок-опера
-
Дизайн середовища: екстер’єр, інтер’єр
-
Попмузика
-
Ландшафтний дизайн
-
Мюзикл
-
Сучасна хореографія: естрадна, бальна
-
Дизайн масових заходів
-
Музично-танцювальні фестивалі, шоу-програми
8 клас
Програма
Розділ: ДІАЛОГ ТРАДИЦІЙ І НОВАТОРСТВА. Тема 1. Мистецтво у нашому житті
-
Синтез музичного і візуальних мистецтв
-
Культова архітектура різних регіонів світу
-
Музика в храмі
Розділ: ДІАЛОГ ТРАДИЦІЙ І НОВАТОРСТВА. Тема 2. Новітні мистецькі явища, дизайн
-
Дизайн та його види
-
Джаз
-
Графічний дизайн
-
Джаз і класична музика
-
Промисловий дизайн
Розділ: ДІАЛОГ ТРАДИЦІЙ І НОВАТОРСТВА. Тема 2. Новітні мистецькі явища, дизайн (продовження)
-
Рок-музика
-
Дизайн одягу, іграшок і сувенірів
-
Рок-опера
-
Дизайн середовища: екстер’єр, інтер’єр
-
Поп-музика
-
Ландшафтний дизайн
-
Мюзикл
-
Сучасна хореографія: естрадна, бальна
-
Дизайн масових заходів
-
Музично-танцювальні фестивалі, шоу-програми
9 клас
Онлайн-курс із мистецтва для 9 класу.
Програма
Розділ: МИСТЕЦТВО У КУЛЬТУРІ СУЧАСНОСТІ. Тема 1. Стилі та напрями мистецтва (продовження)
-
Постмодернізм: поп-арт, оп-арт, кінетичне мистецтво, абстрактний експресіонізм та ін.
-
Постмодернізм: інсталяції, перфоманси, флеш-моби та ін.
-
Постмодернізм: електронна музика
-
Постмодернізм: експерименти в академічній музиці
Розділ: МИСТЕЦТВО У КУЛЬТУРІ СУЧАСНОСТІ. Тема 2. Екранні мистецтва. Форми поширення мистецтва
-
Кінематограф: етапи становлення
-
Кінематограф: елементи мови мистецтва (звук, зображення, світло, монтаж, ракурс, плани та ін.)
-
Кінематограф: створення цілісного художнього твору (добір акторів, костюми, декорації, спецефекти тощо). Роль режисера та актора
-
Кінематограф: види та жанри
Розділ: МИСТЕЦТВО У КУЛЬТУРІ СУЧАСНОСТІ. Тема 2. Екранні мистецтва. Форми поширення мистецтва (продовження)
-
Кінематографічні школи: французький та італійський кінематограф
-
Кінематографічні школи: український кінематограф
-
Кінематографічні школи: американський кінематограф (Голівуд і незалежне кіно)
-
Кінематографічні школи: індійський кінематограф
-
Кінематографічні школи: азійський кінематограф
-
Телебачення: дизайн студій, музика, звук, творчі професії на телебаченні
-
Телебачення: телевізійні проєкти з мистецьким компонентом (шоу-програми, реклама, серіали тощо). Частина №1
-
Телебачення: телевізійні проєкти з мистецьким компонентом (шоу-програми, реклама, серіали тощо). Частина №2
-
Форми збереження мистецької спадщини: провідні музеї світу
-
Форми збереження мистецької спадщини: провідні музеї України
Ресурси інтернету:
"Фотомистецтво" дистанційний урок в 9 класі, Масол Л.М. урок 27
Урок мистецтва №29 в 9 класі " Поширення мистецтва :музеї, галереї"
Урок музичного мистецтва 6 клас - СЮЇТА
Урок музичного мистецтва 6 клас - ФАНТАЗІЯ | СИМФОНІЧНА ПОЕМА
Урок№30. 6 клас. За підручником "Музичне мистецтво" (автори Л. Масол, Л. Аристова)
5 клас Музика і циркове мистецтво
Музичне мистецтво 7 клас. Тема: "Електронна музика"
Діти зможуть користуватися платформою як для навчання під час карантину, так і для ознайомлення з темою, яку пропустили у школі через хворобу або з інших причин. Для вчителів розроблені рекомендації для проведення змішаного та дистанційного навчання за допомогою навчальних матеріалів платформи.
Увесь навчальний контент відповідає чинним державним освітнім програмам, а його якість перевірена Українським інститутом розвитку освіти.
Перелік та тематику курсів запропоновано Міністерством освіти і науки України.
ПІСНЯ НЕЗЛАМНОСТІ ТА БОРОТЬБИ ЗА СВОБОДУ І НЕЗАЛЕЖНІСТЬ УКРАЇНИ
" Ой у лузі червона калина "
Популярна пісня сьогодення, яка закликає українців до боротьби із ворогом, написана Степаном Чарнецьким, нашим земляком. Пригадаємо декілька сторінок з біографії автора.
Степан Чарнецький народився 21 січня 1881 року в селі Шманьківці (нині Чортківського району Тернопільської області). Навчався у початковій школі міста Станіславів, львівській гімназії та реальній школі, інженерному факультеті Вищої політехнічної школи у Львові. Працював за спеціальністю інженера, помічником начальника дільниці на залізниці.
З юних літ Степан цікавився мистецтвом. Писав поезії, новели, фейлетони під псевдонімом Тиберій Горобець, редагував статті в українських газетах і часописах Галичини. Степан Чарнецький певний період свого життя був художнім керівником і режисером театру Руської Бесіди – першого українського професійного театру. Писав цікаві праці з історії українського театрального мистецтва.
Під час Першої світової війни написав пісню “Ой у лузі червона калина”, яка стала піснею-гімном, її співали українські січові стрільці, пізніше – бійці Української повстанської армії. Пісня стала неймовірно популярною. Відомий військово-історичний часопис, що видавався у міжвоєнному Львові, мав назву “Літопис Червоної Калини”.
На уроках музичного мистецтва у сучасній українській школі вивчення цієї популярної пісні буде виявом виховання патріотичних почуттів учнів, щирої любові до України.
Вивчаймо пісню із дотриманням правильного нотного тексту.
Пісня “Ой у лузі червона калина похилилася” у виконанні Національної капели бандуристів України