Англійська мова
Нормативна сторінка
- Про практику застосування трудового законодавства у галузі освіти і науки під час дії правового режиму воєнного стану https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-praktiku-zastosuvannya-trudovogo-zakonodavstva-u-galuzi-osviti-i-nauki-pid-chas-diyi-pravovogo-rezhimu-voyennogo-stanu
- Про оплату праці працівників закладів освіти під час призупинення навчання https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-oplatu-praci-pracivnikiv-zakladiv-osviti-pid-chas-prizupinennya-navchannya
- Про атестацію педагогічних працівників https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-atestaciyu-pedagogichnih-pracivnikiv
- Концепція Нової української школи
- Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII
- Закон України «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 № 463-IX
- Державний стандарт базової середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898 https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannya-derzhavnih-standartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i300920-898
- Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників»
- Типова освітня програма для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти, затверджену наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 №235 https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/602/fd3/0bc/602fd30bccb01131290234.pdf
- Модельна навчальна програма «Іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Редько В.Г., Шаленко О.П., Сотникова С.І., Коваленко О.Я., Коропецька І.Б., Якоб О.М., Самойлюкевич І.В., Добра О.М., Кіор Т.М.), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 №795 Inoz_mov_5-9-kl_Redko_ta_in_14_07.pdf (osvita.ua)
- модельна навчальна програма «Іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Зимомря І.М., Мойсюк В.А., Тріфан М.С., Унгурян І.К., Яковчук М.В.), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 №795 Inoz_mov_5-9-kl_Zymomrya_ta_in_14_07.pdf (osvita.ua)
- модельна навчальна програма «Друга іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Редько В.Г., Шаленко О.П., Сотникова С.І., Коваленко О.Я., Коропецька І.Б., Якоб О.М., Самойлюкевич І.В., Добра О.М., Кіор Т.М., Мацькович М.Р., Глинюк Л.М., Браун Є.Л.), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 №795 Druha_inoz_mov_5-9-kl_Redko_ta_in_14_07_1.pdf (osvita.ua)
.,
Нормативне та навчально-методичне забезпечення викладання англійської мови як профільного предмета у2020-2021 навчальному році
Учителю
LEARNER REFLECTION. METHODS (PPP)
PRACTICAL USE OF LEARNER REFLECTION (PPP)
КЛАСИЧНА, КОМУНІКАТИВНА ТА НЕТРАДИЦІЙНА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Класична методика. Сама назва цієї методики багато чого пояснює. Найчастіше її використовують викладачі вузів та шкіл.(Ось звідки ці чорно-білі підручники із нудними текстами) Вивчення англійської мови за допомогою цього підходу починається з «нуля»: алфавіту та фонетики. Увага рівномірно приділяється всім чотирьом аспектам вивчення мови: аудіюванню, граматиці, читанню і говорінню. Викладач, за цією методикою, повинен бути україномовним (російськомовним) , тобто не носієм мови. У результаті цей підхід дає стабільні фундаментальні знання, які допомагають як розуміти, так і формувати і висловлювати свої власні думки англійською мовою.
Переваги:
• Фундаментальний підхід
• Комплексне вивчення всіх аспектів мови
• Довгостроковий результат
Недоліки:
• Великі затрати часу на вивчення
• Багато залежить від викладача
• Недостатньо уваги приділяється спілкуванню
Комунікативна методика. Одна з найпопулярніших методик вивчення англійської мови (та і інших іноземних мов) в світі. Найбільшої популярності вона спочатку набула у США та в Європі, а тоді дійшла і до нас. Найбільше уваги у цьому методі приділяється говорінню і аудіюванню, тобто основна частина уроку буде присвячена спілкуванню. Викладач, хоч і україномовний, буде якомога менше спілкуватися своєю рідною мовою і якомога більше англійською. Тобто основною метою цієї методики є: занурити студента в англомовне середовище, навчити спілкуватися англійською мовою, вивчати лексику. Комунікативний підхід передбачає багато взаємодії між студентами на уроці, парні та групові завдання, багато завдань з аудіювання.
Переваги:
• Формування навичок спілкування
• Неформальна форма навчання
Недоліки:
• менше уваги приділяється граматиці та вивченню складної лексики
Існує безліч інших або нетрадиційних методик, розроблених філологами або безпосередньо викладачами шкіл, заснованих на вже існуючих методиках або повністю унікальних.
- Метод Китайгородської. Розроблений професором Г. А. Китайгородською. Навчання за цією методикою проводиться в умовах real life. Адже на вступному тестуванні кожному студенту присвоюється певна роль (менеджер, директор, бізнесмен, тощо), якої він повинен притримуватися на протязі всього курсу. Самі уроки проходять не як заняття, а як наприклад business meeting.
Недоліки: начання можливе з 16 років; не підходить замкнутим людям
- Метод Шехтера. Він базується на спілкуванні англійською між студентами. Вивчення мови відбувається через відтворення етюдів (рольових ігор) на заняттях, за допомогою яких студенти не бояться спілкуватися один з одним іноземною мовою з самого першого уроку.
Недоліки: навчання можливе з 16 років
- Метод Каллана. Цей метод дозволяє вивчити англійську в 4 рази швидше ніж традиційні методики. В основу метода покладено те, що студент повинен весь час або говорити англійською, або слухати, що говорить англійською викладач. З першого ж уроку викладач звертається до студентів із швидкістю 200 – 240 слів/хвилину.
Недоліки: величезне значення відіграє викладач, якщо його рівень низький, то користі не буде ніякої
- Методика Дениса Рунова. Дозволяє оволодіти мовою на гарному рівні вже за 8 місяців. Полягає у тому, що вся інформація, яку потрібно вивчити стискається до саме таких розмірів, які може сприйняти мозок людини. Всі аспекти мови (говоріння, аудіювання, граматика, читання) подані у досить жорсткій системі, якої потрібно дотримуватись для отримання жаданого результату.
Недоліки: навчання можливе з 14 років
Також одним із недоліків методів, які дозволяють вивчити англійську за досить короткий проміжок часу, є те, що їх дію також вважають короткостроковою. Тобто отримані знання. за таким методом, дуже швидко зникнуть за відсутності практики.
ДЕЯКІ ІНШІ НОВІТНІ АВТОРСЬКІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
-
Метод Мюллера
Ця методика вважається високоефективною, оскільки впливає на свідоме і несвідоме. Основними процесами тут є здатність до наднавчання і наявність голографічної пам’яті. Щоб їх активувати, необхідно прийняти рівне положення тіла, розслабитися і запевнити себе в тому, що ви вже вільно говорите англійською мовою. Вважається, якщо все зроблено правильно, ви легко заговорите англійською.
-
Експрес-метод Ілони Давидової
Основним інструментом даного методу є аудіо-доріжки, в яких вшиті спеціальні звуки, що впливають на підсвідомість студента. Тобто існує основний навчальний матеріал і до нього додані звукові сигнали, які не можна почути людським вухом. Такий собі “25-й кадр”. Цей метод популярний за рахунок відсутності «зубріння» і можливості займатися в будь-яких повсякденних умовах. Однак ефективність цієї методики залишається під питанням.
-
Метод Пімслера
Один з найпопулярніших методів для самостійного навчання. З певною періодичністю студент повторює матеріал, який дає диктор, також іноді залучається у діалог. Мета методики – освоєння розмовної англійської. Граматику вивчають через багаторазові повторення різних шаблонних фраз, які за підсумком вживаються автоматично.
-
Методика Дмитра Петрова
Курс складається з 16 відео уроків, в яких пояснюється структура і граматика англійської мови. Також навчають тому, як правильно будувати речення через ряд шаблонів. Після певного тренування ви повинні будете використовувати їх автоматично.
-
Метод Іллі Франка
В основі цієї методики закладений процес читання в оригіналі, як основний спосіб поповнення словникового запасу. Текст спеціальним чином підготовлений: розбитий на частини, до кожної з яких наведено дослівний російський переклад. Плюсом цієї методики є те, що немає потреби шукати переклад незнайомих слів, так як їх переклад надано максимально близько до оригіналу, що має допомогти уникнути спотворення розуміння тексту.
КОРИСНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ВІД ВИДАВНИЦТВА
NATIONAL GEOGRAPHIC LEARNING
FOUR CHALLENGES TO TEACH YOUNG LEARNERS ONLINE
GOOGLE ECOSYSTEM
Google Tools for English Teachers (PPP)
Учителю англійської мови та адміністрації ЗЗСО
Форма спостереження за навчальним заняттям
CLASSROOM ENGLISH
HANDY GUIDE TO TEACHING ONLINE
SHORT ACTIVITIES TO USE WITH STUDENTS AT INTERMEDIATE LEVEL
SHORT ACTIVITIES TO USE WITH STUDENTS AT PRE-INTERMEDIATE LEVEL
CLASSROOM English: 150+ Classroom Phrases For English Teachers | Classroom Language
See a list of some recorded webinars to support you during the Covid-19 crisis
Teaching online - using your coursebook and ideas for breakout rooms
Teaching online - if the tech fails and structuring lessons
Teaching online - tech tools and the tutor's role
Online Teaching and Young Learners - making the most of the situation
Simple Teaching Ideas for Online Classes with Primary Children
Навчально-методичний супровід
викладання англійської мови в середній школі
Let’s study #English with ELT Consultant Наталья Ляшко (Natalia Liashko). In her lessons Natalia is using Express Publishing materials. For the 7th Grade she chose 'On Screen 2' book. Let's watch the lessons!
????????
The Topic is 'Types of Films. At the cinema'
????????????
Lesson 1:
https://youtu.be/OCBTBTTy52c
????????
Lesson 2:
https://youtu.be/nXWdpqwijYI
????
Lesson 3:
https://youtu.be/_88RUXgjAv8
????
Lesson 4:
https://youtu.be/ZjWTpPUjBfI
????
Lesson 5:
https://youtu.be/qPE1dHj92rE
????